فارس از معیارهای دوگانه آزادی بیان در غرب گزارش می‌دهد

 

 

 

خبرگزاری فارس: از محکومیت مجله فرانسوی تا عدم تلاش برای حذف فیلم موهن

 

 فارس از معیارهای دوگانه آزادی بیان در غرب گزارش می‌دهد

از محکومیت مجله فرانسوی تا عدم تلاش برای حذف فیلم موهن

خبرگزاری فارس: معیارهای دوگانه آزادی بیان در غرب ساعتی پیش آشکارتر شد. یک نشریه فرانسوی به‌خاطر نشر عکس‌های عروس ملکه انگلیس محکوم شده درحالی که هیچ تلاشی در غرب برای حذف فیلم موهن آمریکایی صورت نگرفته است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس، کمتر از یک ساعت پیش رسانه‌های غربی در خبر فوری خود، از مجازات مجله‌ای فرانسوی خبر دادند.

بنابر این گزارش مجله فرانسوی «کلوزر» به دلیل انتشار تصاویر عریان «کیت میدلتون» عروس خاندان سلطنتی انگلیس، که این روزها در جزایر اقیانوسیه در حال گشت و گذار است توسط دادگاه نانتر فرانسه در حومه پاریس محکوم شده است.

دادگاه نانتر در حکم خود به مجله کلوزر 24 ساعت مهلت داد تا عکس‌های میدلتون را به دادگاه تحویل دهد و اعلام کرد که در ازای هر روز تأخیر در تحویل عکس‌ها این مجله را به پرداخت 10 هزار یورو جریمه خواهد کرد.

انتشار این عکس‌ها گویا در غرب با آزادی بیان معارضه دارد و دولت فرانسه به‌خاطر خشم خاندان سلطنتی این کشور این مجله فرانسوی را در سروصدای رسانه‌ای گسترده‌ای و تنها یک روز پس از شکایت خاندان سلطنتی محکوم کرده است.

این در حالی است که شنبه گذشته هنگامی که شماری از مسلمانان مقیم فرانسه علیه فیلم موهن به پیامبر اعظم(ص) در خیابان‌های نزدیک به سفارت آمریکا در پاریس که فاصله چندانی با کاخ الیزه ندارد، دست به تظاهرات اعتراض‌آمیز زدند این تجمع را غیرقانونی خواند و مانع از برگزاری آن شد و 150 تن از تظاهرکنندگان را دستگیر و در پاسگاه‌های پلیس مورد بازجویی قرارداد.

این در حالی بود که تظاهرات اعتراض‌آمیز پاریس زمینه ساز نگرانی مسئولان فرانسه شده وآ نها را برآن داشت که ظرف روزهای اخیر تدابیر امنیتی و پلیسی شدیدی اتخاذ و اجرا کنند که همچنان به قوت خود باقی است.

 

این در حالی است که نخستین بیانیه حقوق بشر در بیش از 200 سال پیش در فرانسه منتشر شد و در آن بر آزادی بیان در این کشور تاکید شده است.

این کشور همچنین در سال 1972 قانونی وضع کرد که به موجب آن اعمال خشونت، تبعیض، کینه و نفرت علیه انسان‌ها و یا گروه‌های اجتماع به دلایل نژادی، ملی و مذهبی منع شده و توهین و تکذیب و تحقیر گروه‌های اجتماع را چه به لحاظ مذهبی به عنوان جرم لازم التعقیب دانسته است.

فرانسه تنها یک نمونه از دوگانگی معیارهای غرب درباره آزادی بیان است به گونه‌ای که اگر به مقدس‌ترین چهره مسلمانان در جهان توهین شود و دروغی آشکار و شنیع درباره او گفته شود هیچ کس حق اعتراض به آن را ندارد اما اگر عکس برهنه یک عضو خاندان سلطنتی انگلستان منتشر شود همه منتشر کنندگان آن چه در فرانسه و چه در ایتالیا و ایرلند باید محاکمه و تحت تعقیب قرار بگیرند.

اینجاست که بیانیه‌های حقوق بشر دوگانه برداشت می‌شود و فرانسه قانون 1972 را در یکجا اجرا و در جای دیگر اجرا نمی‌کند و دولت آمریکا تنها به محکومیت توهین به پیامبر اعظم(ص) اکتفا می‌کند و قانون 1978 خود که بر اساس رای دیوان عالی این کشور انتشار هر مطلبی که منجر به کینه و نفرت بر اساس اختلافات مذهبی و یا نژادی شود مغایر قانون اساسی آمریکاست را زیرپا می‌گذارد و تلاشی برای حذف فیلم موهن از یوتیوب و گوگل نمی‌کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : سه شنبه 28 شهريور 1391برچسب:حقوق بشر برای همه,رویکرد دوگانه ی غرب در قبال آزادی, | 17:34 | نویسنده : دخو |